Hvordan kan du med fordel bruge nationbrandet og The Big Arctic Five i din kommunikation? Se eksempler nedenfor og find inspiration til, hvordan du kan præsentere dit produkt i dette univers.

 

The Big Arctic Five-konceptet blev som nævnt modtaget meget postivt i efterårets kampagne i Danmark og det bliver også The Big Arctic Five, vi markedsfører Grønland på internationalt.

Du kan få del i den opmærksomhed, der vil komme på The Big Arctic Five-begrebet ved at iscenesætte dit produkt indenfor den ramme og anvende begrebet i din egen markedsføring (på din hjemmeside, i din brochure m.m.).

Hvis du eksempelvis udbyder et (eller flere) af de fem Big Arctic Five-elementer, så brug redskaberne her til at vise det og fortæl, hvorfor folk skal komme og opleve det hos netop dig.

Vi giver dig med denne værktøjskasse nogle redskaber, som du kan bruge til at markedsføre dit produkt i The Big Arctic Five-rammen. Noget af materialet er faste elementer, andre kan du tilpasse, så det passer til netop dit produkt.

Nedenstående er blot eksempler på hvordan konceptet kan udtrykkes. Det er så op til dig at tilpasse det din region, din virksomhed eller dit produkt.

 


Eksempel 1 er en avisannonce, som blev lavet til kampagnen i efteråret. Et kendetegnende element for The Big Arctic Five-kampagnematerialet er de fem cirkler med billeder, som står side om side i bunden. Det giver et hurtigt overblik over de fem elementer/oplevelser.

Dertil kommer ‘The Big Arctic Five’-titlen skrevet i pioneer brush font. Vi har også lavet nogle kombinationer af disse elementer, som du kan bruge alt efter mediet samt hvordan det passer til dit produkt – dvs. hvad enten man tilbyder alle Big Arctic Five eller blot vil vise, at man tilbyder et element i The Big Arctic Five.


BAF reklame 01

 


Eksempel 2 er The Big Arctic Five kampagne-sitet, som igen indeholder de fem cirkler og titlen. Klikker du dig ind på sitet, vil du kunne se, hvordan vi anvendte det Big Arctic Five billed- og video-materiale, som I også kan downloade her. Her brugte vi det som helsides baggrundsbilleder og videoer.


BAF kampagnesite

 

 


Eksempel 3 viser rejsetilbuds-siden på kampagnesitet, hvor du kan se, hvordan du kan bruge The Big Arctic Five på produktniveau, her på et konkret rejsetilbud. De fire ikoner på første rejsetilbud indikerer, at denne pakkerejse indeholder fire ud af de fem Big Arctic Five.


Skærmbillede 2013-04-18 kl. 16.49.00

 

 

 


Eksempel 4 viser, hvordan et rejsebureau har valgt at anvende The Big Arctic Five-konceptet i markedsføringen af deres produkter. Her ved at highligte de tre elementer, som tilbudet inkluderer og nedtone de to andre (ikoner).


 

Greenland Travel eksempel


Eksempel 5 viser, hvordan en lokal turistaktør har valgt at markedsføre sig selv, som leverandør af The Big Arctic Five-produkter på sin hjemmeside. Her anvendes The Big Arctic Five-logoet til at linke til The Big Arctic Five-sitet, hvor de fem elementer præsenteres visuelt med flotte billeder og film.



Skærmbillede 2013-04-18 kl. 16.54.34